Nu mai am ţigări!

Nu mai am nicio tigara in pachet, asta pentru ca asa vreau si mi-am propus, sa renunt. Tot ce mi-a ramas e pachetul gol ca amintire si o ultima tigara pe care am “savurat-o” astazi la 14:20 fiind ultima de pe ziua, luna, viata asta.

Cum a inceput totul?

Acum un an, mai exact vara trecuta am intreprins un experiment, subiectii fiind fizicul si psihicul meu. Asa zisul experiment ar fi trebuit sa se finalizeze pana la finele lui 2009, dar cei doi, se pare erau dedicati 101% proiectului. Astfel ca, dupa doar 2 luni acea “obisnuinta” a inceput sa se metamorfozeze in “dependenta”, nevoia luand locul placerii.

Nu pot spune ca am facut neaparat o greseala, dar pot spune ca nu prea am avut mai nimic de castigat din asta, daca ar fi sa cantarim pros si cons as inclina balanta spre cons.

Au trecut deja 6 ore de la ultima tigara(vezi poza) iar sevrajul nu si-a facut inca aparitia, sincer maine ma astept la simptome precum: dorinta arzatoare, furie, iritabilitate, anxietate, dificultati de concentrare, somnolenta, oboseala, foame, castig ponderal, neliniste si nerabdare etc.

Pros and Cons

Cum am spus mai sus, nicotina e responsabila pentru prelungirea efectelor pozitive cauzate de dopamina care este responsabila pentru sistemul de recompense al creierului, fiind principalul motiv pentru care este mai addictive decat heroina si cocaina.

Fumul de tigara mai contine compusi capabili sa inhibe MAO, enzime responsabile pentru catalizarea oxidarii monoaminelor crescand riscul de aparitie a unor boli precum Alzheimer si Parkinson.

Printre efectele mai putin pozitive ale drogului, s-a descoperit ca nicotina scade riscul de aparitie a colitei ulcerativă in randul fumatorilor, aceasta toleranta dispare odata cu incetarea fumatului.
De asemenea, nicotina reduce riscul de crize epileptice nocturne (o forma rara de epilepsie).

Retragerea Substantei, Sevraj


Printre simptomele de sevraj se numara: dorinta arzatoare, furie, iritabilitate, anxietate, dificultati de concentrare, somnolenta, oboseala, foame, castig ponderal, neliniste si nerabdare.

In general, simptomele de sevraj incep in decurs de o zi de la renuntarea la nicotina. Senzatiile neplacute sunt mai puternice in primele 14 zile si incep sa se reduca la aproximaticv o luna dupa ce ai oprit fumatul. Dorinta arzatoare de nicotina, care este deseori un motiv pentru tentativele esuate de renuntare, poate persista pana la 6 luni.

Sevrajul poate fi o experienta foarte suparatoare, se caracterizeaza deseori prin tristete semnificativa si scaderea capacitatii de functionare in mediul social si la serviciu. (continuare: aici)

Concluzia

Ca si incheiere, Nicotina e un pesticid, o otrava fiind mai periculoasa decat droguri precum Heroina, Cocaina, Amfetamina, Alcoolul, Ecstasy-ul sau banala Marijuana, aceasta va roade de vii, va distruge dintii, plamanii, creierul, sanatatea. Atentie, asta e doar Nicotina, una din cele peste 4000 de substante regasite intr-o tigara. Grija ce alegeri faci in viata, poate faci o greseala si ajungi pe o strada cu sens unic, fara posibilitatea sa te intorci inapoi.

Copii nu intrati in lumea drogurilor, suntem deja prea multi!

Vezi si:

Mă pot lăsa oricând…
Istoria Tutunului
Tutunul. Mai periculos decat Heroina si cocaina

8 Responses to “Nu mai am ţigări!”

  1. Nu mai am ţigări! - Ziarul toateBlogurile.ro Says:

    […] Nu mai am ţigări! Fri Aug 06, 2010 20:43 pm Nu mai am nicio tigara in pachet, asta pentru ca asa vreau si mi-am propus, sa renunt. Tot ce mi-a ramas e pachetul gol ca amintire si o ultima tigara pe care am “savurat-o” astazi la 14:20 fiind ultima de pe ziua, luna, viata asta. Cum a inceput totul? Acum un an, mai exact vara trecuta am […] […]

  2. Mitza_003 Says:

    Cei si cu tigarile astea….😦

  3. Mitza_003 Says:

    ce-i*

  4. Andrei Jitca Says:

    Din pacate nu mi-a reusit:|

  5. TyBy Says:

    Salutare. astazi am descoperit blogul tau si sper sa citesc toate articolele . Mi-a atras atentia acest articol in mod special deoarece astazi am facut o luna de cand nu mai fumez. Am fumat mai bine de 13-14 aproape jumate din viata. desi cu un salariu bunicel( acum nu mai e bun , ne-a taiat Boc din el) nu prea-mi ajungeau banii. asa ca pur si simplu mi-am zis : “De maine nu mai fumez“. am terminat pachetul de tigari care-l aveam si nu am mai fumat de atunci, astazi am facut o luna. Nu m-am gandit niciodata la sanatate din punctul asta de vedere, doar banii m-au facut sa ma las. Ambitia e tot ce conteaza!. Succes tuturor!

  6. Cristi Says:

    si ia zi , ai mai fumat ? …😀

  7. nice Says:

    eu mi-am propus sa fac hestia asta cu spiceurile

Leave a Reply

